حصلت المعلمة سهراب "محمدعيد"عرار – من البرنامج البريطاني على المركز الثاني في مسابقه تطبيق منحى ستيم في التعليم

12 أكتوبر 2020
حصلت المعلمة سهراب "محمدعيد"عرار – من البرنامج البريطاني على المركز الثاني في مسابقه تطبيق منحى STEAM في التعليم . والتي نظمها معهد اليوبيل بمشاركة ٦٠ مشروع علمي و تعليمي من ٦ دول عربية مختلفة وذلك عن مشروعها
(Graphical method of solving simultaneous linear equations)
وتهدف المسابقة الى الاسهام في تطوير المناهج وتقديم طرق إبداعية للتعلم والتعليم وتشجيع التعلم الذاتي والتعلم عن بعد والتعليم المبني على المشروع. كما تهدف لتشجيع المعلمين على استخدام التكنولوجيا الحديثة في إدارة الصف وتطوير المحتوى.
Miss Sihrab"Mohamad Eid" Arar - from the British program won the second place in the STEAM application competition in education. Which was organized by the Jubilee Institute with the participation of 60 scientific and educational projects from 6 different Arab countries for her project (Graphical method of solving simultaneous linear equations)
The competition aims to contribute to curriculum development, to provide innovative methods of learning and teaching, to encourage self-learning, distance learning, and project-based education. It also aims to encourage teachers to use modern technology in classroom management and content development.